Grywalizacja sposobem na zwiększenie zaangażowania użytkowników Wirtualnych Spacerów Matterport
Lubisz rywalizacje? Gry, w których od nagrody dzieli Cię fabuła misji? A może pamiętasz z dzieciństwa gazetę Gdzie jest Wally? To wszystko wpłynęło na wprowadzenie nowej opcji w naszych Wirtualnych Spacerach Matterport, bazując na mechanizmie Grywalizacji.
Grywalizacja sposobem na zwiększenie zaangażowania użytkowników Wirtualnych Spacerów Matterport
Spis treści
Naszym celem jest by wirtualny spacer dawał realny zysk. W związku z tym analizujemy każdą realizację w celu zwiększenia jej wartości dla naszych klientów. Obserwacje statystyk wykorzystania narzędzia połączony z obserwacją akcji marketingowych, w których klienci wykorzystują link do wirtualnego spaceru pozwoliło nam zaobserwować, że klienci z dużym zaangażowaniem reagują na zamieszczone linki prowadzące do Wirtualnego Spaceru Matterport. Mając tą wiedzę postanowiliśmy wzbogacić nasz produkt oraz skuteczność akcji marketingowych naszych klientów o wprowadzenie do spacerów elementów mechaniki gier. Ten trend marketingowy nazywa się Grywalizacja i w skrócie polega na dawaniu odbiorcy frajdy.
Jak gra to oczywiście musi być fabuła, w naszym przypadku fabułą jest znalezienie kodu rabatowego do wykorzystania w Twojej firmie. Większość firm przekazuje kod rabatowy na pierwszy zakup, za zapis do newslettera czy polecenie, nie jest to jednak niczym zaskakującym dla dzisiejszych konsumentów. Wyróżnienie się w obecnych czasach nie jest łatwe dlatego przychodzimy z pomocą i naszym rozwiązaniem. Stosując grywalizację w Wirtualnym Spacerze Matterport dajemy Ci produkt który zostanie zapamiętany przez Twoich klientów. Odnalezienie ukrytego obiektu we wnętrzu Twojej firmy będzie nowością którą spotka się nie tylko z większą konwersją reklam, ale również z marketingiem szeptanym pozwalającym dotrzeć do większej grupy odbiorców.
Zaangażowanie osób korzystających z wirtualnego spaceru Matterport jest kluczem do zbudowania silnej pozycji Twojej firmy na rynku. Osoba odwiedzająca może i w pierwszej chwili nie skorzysta z Twojej oferty oraz nie odwiedzi Twojej restauracji czy hotelu. Jednak wystarczy, że powie o swoich odczuciach związanych z wirtualnym zwiedzaniem komuś ze swojej rodziny czy współpracownikowi. Powstały w ten sposób łańcuch poleceń z pewnością trafi na osobę, która odwiedzi Twój obiekt nie wiedząc wcześniej nawet o jego istnieniu.
Mając na uwadze, że nie każdy skorzysta z ukrytego w wirtualnej rzeczywistości rabatu, chcemy zwrócić uwagę, że poszukiwanie go prowadzi do wirtualnych odwiedzin Twojego sklepu, restauracji czy hotelu. Buduje to w kliencie zaufanie do Twojej firmy, poznaje wnętrza, wystrój oraz ma możliwość doświadczenia bycia Twoim gościem, korzysta z wirtualnego spaceru w swoim domu odprężając się na kanapie czy fotelu przy kawie o dowolnej porze. Doświadczenie to zostanie dobrze zapamiętane na przyszłość powodując pierwszą myśl o skorzystaniu z Twojej oferty gdy pojawi się taka potrzeba. Dodatkowo w sklepach proponować będziemy by trasa odbyta do miejsca gdzie znajdować będzie się ukryty element z kodem rabatowym prowadziła przez miejsca w których znajdują się produkty na których sprzedaży kładziesz duży nacisk.
Z pewnością zastanawiasz się czym jest grywalizacja w wirtualnych spacerach Matterport? Jak to wygląda w praktyce najlepiej będzie przedstawić za pomocą przykładu.
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep, który posiada swój showroom, sprzedaż odbywa się za pomocą platformy internetowej oraz fizycznie w siedzibie. Chcesz stworzyć akcję promocyjną dającą klientom możliwość wykorzystania kodu rabatowego oferującego 20% zniżki na cały asortyment. Jako że posiadasz Wirtualny Spacer Matterport Showroom-u korzystasz z opcji wprowadzenia Grywalizacji w Spacerze 3D.
Kontaktując się z naszym zespołem ustalasz szczegóły promocji oraz ukryty element, który umieszczamy w wirtualnej przestrzeni. Dodatkowo zwracamy uwagę na trasę, którą ma odbyć klient, jeśli zależy Ci na zbudowaniu większej rozpoznawalności wybranego produktu. Wprowadzamy ukryty element w przestrzeni 3D i przekazujemy link do urozmaiconego spaceru. Gotowe, teraz wystarczy umieścić link w sponsorowanych postach, relacjach, dodając zachęcający opis z informacją o niespodziance, która czeka na odbywających wirtualny spacer. Właśnie rozpoczęła się gra, generująca sprzedaż oraz budująca zaufanie do Twojej marki, gra, która wyróżni Ciebie na tle konkurencji dając klientom nowe doświadczenie które z pewnością zapamiętają na długo. Teraz tylko czas na Twój ruch…
Odkryj nowy wymiar prezentacji swojego biznesu! Zamów wirtualny spacer już dziś!
Jeśli zainteresował Cię ten temat, obserwuj nas, ponieważ na bieżąco będziemy informować o wdrożeniu Grywalizacji w wirtualnych spacerach naszych klientów. Kolejne artykuły będą zawierały przykłady zastosowania elementu mechaniki gier oraz jego wpływu na wzrost zaangażowania i odwiedzin Wirtualnych Spacerów Matterport.